donderdag 9 augustus 2012

Buren weg

Onze buren zijn weg. Niet dat ze verhuisd zijn, ze zijn gewoon lekker op vakantie. Wel hebben ze al anderhalf jaar een bord in de tuin om het huis te gaan verkopen, maar dat loopt nog niet echt storm. Wat mij betreft mogen ze er nog wel even blijven wonen, want je weet maar nooit wie je ervoor terug krijgt.

Oudste dochter van de buren is momenteel wel thuis. En hoe gaat dat spreekwoord ook al weer? Als de kat van huis is dansen de muizen op tafel? Nu wil ik onze buren niet vergelijken met een kat en hun dochter niet met muizen, maar verder is het wel een beetje van toepassing.
Dochterlief rookt namelijk, iets wat pa en ma volgens ons niet weten. Ze doet het dus maar buiten, vlak bij ons raampje van de voorkamer, dat daarna niet zo lang meer open blijft. Of buiten in de tuin, waarna we toch maar snel de deur sluiten. Geen sigarettenrook in mijn huis!
's Nachts is het ook wat meer feest. Slaan met deuren en vooral niet zachtjes lopen op de trap.

Ach weet je, het is ook helemaal niet erg. Als het hierbij blijft tenminste, je hoort wel eens andere verhalen van tieners die complete discofeestjes geven als de ouders weg zijn. Nee hoor, je hoort ons niet klagen, die paar weekjes dat we iets minder rust hebben. Maar we waarderen het dan wel extra dat we normaal nooit wat horen van de buren.
Andersom zal het een ander verhaal zijn met die twee kleine druktemakers hier, die er af en toe een wedstrijdje van maken wie het hardste kan gillen en schreeuwen. Gelukkig stond het bord al in de tuin van de buren voor we hier goed en wel gesetteld waren, dus aan ons ligt het vast niet :) en mochten ze toch het huis verkopen, dan hoop ik dat we weer net zulke lieve en rustige buren terug krijgen!

7 opmerkingen:

  1. Voor hen hoop ik dat ze het snel verkopen, maar wat je zegt; je weet wat je hebt en je weet niet wat je krijgt. En als wat je hebt bevalt, dan kan het vaak toch alleen maar tegenvallen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze jongste zoon is nu ook 14 dagen alleen thuis.
    De buurvrouw vertelt ons dan ( niet om te klikken hoor)
    Ineens staan er 5 fietsen voor de deur, maar het is wel erg stil.
    Ja haha dat komt omdat ze met z'n allen een computerspel spelen.
    ze roken ook wat ik absoluut niet leuk vindt maar ze doen het wel keurig achter het huis en de peuken worden netjes in het daarvoor bestemde bakje gegooid.
    Ze blijven ook vaak slapen en eten.
    Komen we vervolgens thuis dan is alles weer keurig netjes de was is gedaan de vaatwasser leegeruimd. geen spoor van alle loge's.
    er sneuvelt wel eens wat maar zoonlief vertelt dat meestal wel.
    Wij zijn blij dat het zo gaat.
    Onze oudste zoon was niet zo en meestal was het een puinhoop als we terugkwamen.
    Maar kinderen worden groot en dan komt het wel weer goed.
    en ja goede leuke buren je weet nu wat je hebt, en ik hoop dat jullie nieuwe buren ook leuke mensen zijn.

    groeten Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ooooh...ik rookte ook vroeger. En als mijn ouders er niet waren deed ik het ook gewoon in de tuin. Hoe naïef! Nooit aan de buren gedacht....!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat staat mij binnen nu en een paar jaar te wachten, nog maar even niet aan denken terwijl ze het misschien zelfs beter zouden doen dan ik nu zou denken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toen wij in ons huidige huis kwamen wonen was dat vast even wennen voor onze buren. Wij hebben een groot gezin met dieren en de vorige bewoners waren samen en rond de 60.Ik let er wel op dat geluid tot een minimum beperkt blijft.Niet gillen in de tuin, rustig op de trap e.d.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dat smerig he die sigaretten rook om je huis! Toch maar eens aan haar vragen of ze een ander plekje kan zoeken ipv onder jou raam. Als je het aardig vraagt zal ze het vast niet erg vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha je verhaal doet me denken aan de buren van mijn ouders. Broertje hield zijn verjaardagsfeestje in huis, kwam de buurman om half elf vertellen dat hij ging slapen en of ze rustig aan wilden doen. De beste man was 35. Later vertelde de buurvrouw van de andere kant dat ze was aangesproken door hen omdat hun zoon een feest had gegeven in de tuin en er veel bier zou zijn gedronken. De jongen was meen ik 19 toen het gebeurde en omgerekend had de jeugd nog geen 2 biertjes per persoon gedronken. en het geluid, men was op de gitaar aan het spelen en echt mooi aan het meezingen. Zo mooi dat de oude buren van de andere kant het heel erg waardeerden en later aan de buurvrouw vertelden dat ze samen buiten aan de andere kant hadden meegenoten.

    BeantwoordenVerwijderen